Ook in 2019 is de populaire Nouri Tweens Award weer uitgereikt. De zogenoemde Nouri Tweensaward gaat naar de meest inspirerende leerling of docent van de talentenbeurs Tweenstalent in Amsterdam. De voetballer was ambassadeur van dit project en de organisatie wil hem met deze award eren. De award geeft erkenning plus waardering voor uitblinkende leerlingen en docenten en werden dit jaar uitgereikt door de vader van Abdelhak Nouri. Met het uitreiken van de TalentAwards wordt positieve aandacht gegenereerd voor individuele successen en wordt de ontwikkeling van de winnaars gestimuleerd en versterkt.
Meest inspirerende leraar van het jaar!
Meest inspirerende leraar! Ja, hoe word je dat?! Helma Blankestijn heeft een carrière die verschillende paden kent. Zij begon in 2006 als leerkracht op de Prof. Dr. H. Kreamerschool en nu alweer enkele jaren werkzaam voor de AMOS Kopklas. De Kopklas is bedoeld voor leerlingen met een goede intelligentie, maar die dat niet goed kunnen laten zien omdat ze de Nederlandse taal nog onvoldoende machtig zijn. De verrassing was groot toen zij werd uitgenodigd in de Meervaart Theater Amsterdam waar zij uit handen van Mohamed Chaara, initiatiefnemer, de onderscheiding kreeg uitgereikt als meest inspirerende leraar.
“Juf Helma is geen gewone juf. Maar een super juf. Zij heeft vele kwaliteiten. Waar een gemiddelde leraar stopt, gaat zij verder. Helma heeft niet alleen liefde voor het vak, maar zet zich op alle mogelijke manieren in voor het succes van haar leerlingen” aldus Mohamed Chaara.“Bij Helma moet alles GROOT! Kerstviering moest met een orkest. Eind-musical als The Lion King, The Wiz, Peter Pan, Annie en Tarzan in het muziekgebouw aan het IJ. Waarom? Omdat deze leerlingen uitgedaagd moeten worden door groot te denken! Ik vond juf Helma altijd al ver voor haar tijd zijn. Burgerschap was (2006) voor haar al vanzelfsprekend. Ze vindt het vooral belangrijk dat haar kinderen bewust moeten zijn van hun omgeving. Zo organiseerde zij met haar klas, buurtfeesten, optredens voor een bejaardentehuis en zamelde geld in voor een straatcircus uit Brazilië. Daarnaast had zij de focus op ondernemend leren. Samen met de leerlingen fondsen aanvragen om zo andere projecten binnen te halen. Kortom, een aanpak die respect en bewondering afdwingt. En die aanpak is dan vooral hoe zij met leerlingen omgaat en hoe zij wil dat leerlingen met haar omgaan.”
Ook wat ons betreft, een terechte winnaar en hopen dat ze hiermee vele andere docenten mag inspireren!