compleetWArtboard 2compleetWArtboard 2compleetWArtboard 2compleetWArtboard 2
  • Home
  • Scholen
  • Over ons
  • Leren bij
  • Werken bij AMOS
    • Vacatures
    • Ik kom van de pabo
    • Ik werk in het onderwijs en wil doorstromen
    • Ik wil zij-instromen
  • Contact
  • INTRANET
  • AMOS365
✕

Groep 7/8A van de Vlinderboom heeft afgelopen maanden meegedaan met de Raad van Kinderen, een traject waarin zij gekoppeld geweest zijn aan De Nederlandse Bank om te bedenken hoe DNB (en hun nieuwe huisvesting) in de toekomst het vertrouwen van alle Nederlanders in financiële instellingen kan vergroten.

Waarom deze vraag?
Stefanie Colnot (Projectleider Raad van Kinderen): ‘DNB zit op een scheidslijn: je bent er voor de maatschappij, met geld van de maatschappij, maar het is ook een plek waar mensen op het toppunt van hun kwaliteit moeten kunnen werken. Wat is dan logisch? Dat hebben we voorgelegd aan de Raad van Kinderen. Bovendien: als we een gebouw ontwerpen voor onze generatie, maken we misschien iets dat de toekomstige generatie niet aantrekkelijk vindt. Wij vragen die toekomstige generatie wat zij zouden willen.’
Uit de adviezen van de kinderen komt naar voren dat DNB in haar huisvesting meer kan uitstralen wie zij is, namelijk de centrale bank. Het thema vertrouwen staat centraal in de missie van DNB. Vertrouwen in DNB maar ook vertrouwen in financiële instellingen als geheel. Bovendien is het welzijn van de medewerkers erg van belang.

Over Missing Chapter Foundation en de Raad van Kinderen
Missing Chapter Foundation maakt zich hard voor kind- inclusie. Omdat kinderen er recht op hebben en omdat hun creatieve denkkracht duurzame beslissingen beter maakt. Missing Chapter agendeert, helpt besluitvormers en faciliteert op allerlei manieren een gelijkwaardige dialoog tussen verschillende generaties. Daarnaast heeft Missing Chapter expertise om in samenspraak met kinderen programma’s te ontwikkelen die hen in staat stellen hun rol als ‘change agent’ in de praktijk te brengen. Met een Raad van Kinderen wordt een groep kinderen van groep 6, 7 of 8 van een basisschool gekoppeld aan een organisatie of gemeente en delen ze hun verrassende inzichten en adviezen aan besluitvormers over een echte hulpvraag.

Lees hier het verslag.

Gerelateerde posts

14 februari 2024

AMOS ontmoet, ontmoet AMOS


Lees meer
1 februari 2024

Duurzame broodtrommels voor al onze leerlingen!


Lees meer
1 januari 2024

Terugblik op een geslaagde AMOS nieuwjaarsborrel


Lees meer
amosOnderwijsWit

Scholen

Over ons

Leren bij

Werken bij

Contact

 
 

Disclaimer © 2023 AMOS - Stichting Amsterdamse Oecumenische Scholengroep

    Beheer cookie toestemming
    Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
    Functionele cookies Altijd actief
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}